رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتی آزاد قهرمانی آسیا| عموزاد، یزدانی و نخودی طلایی شدند/ محمدیان به برنز رسید

18:28 - 23 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۴۰
کشتی آزاد قهرمانی آسیا| عموزاد، یزدانی و نخودی طلایی شدند/ محمدیان به برنز رسید
نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا صاحب ۳ مدال طلا و یک برنز شدند.

خبرگزاری میزان - مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه ۲۳ فروردین ماه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان صاحب ۳ مدال طلا و ۱ مدال برنز شدند.

در پایان مسابقات ۵ وزن نخست رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا یافتند و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱۰ مغلوب اودیت از هند شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. خواری در این گروه با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آلماز سامانبیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب کوم هیوک کیم از کره شمالی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ از سد تولگا تومور اوچیردارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. یزدانی عصر امروز در دیدار فینال با نتیجه ۱۳ بر ۹ یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد خیدیر سیف الدین اف از بحرین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نخودی در دیدار پایانی ب نتیجه ۱۲ بر ۲ انخبایار بایامبادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدیان در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

مسابقات پنج وزن دوم این رقابت‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا (جمعه) برگزار می‌شود.

اسامی نفرات برتر ۵ وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- کنتو یومی یا (ژاپن) ۲- اودیت (هند) ۳- میرامبک کارتابای (قزاقستان) و کوم هیوک کیم (کره شمالی) ۵- ابراهیم خواری (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۳- الوبک ژولدوشبیکوف (قرقیزستان) و ماسانوسوکه اونو (ژاپن)

۷۰ کیلوگرم ۱- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۲- یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) ۳- آبهیمانیو (هند) و علی بک عثمان اف (قرقیزستان)

۷۹ کیلوگرم: ۱- محمد نخودی (ایران) ۲- انخبایار بیامبادورج (مغولستان) ۳- خیدیر سیف الدین اف (بحرین) و آسومیدین خاسانوف (ازبکستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج الدین اف (بحرین) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- محمدحسین محمدیان (ایران) و ویکی (هند)

در رده بندی تیمی ایران با ۱۰۰ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های ژاپن با ۷۸ امتیاز و هند با ۶۰ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *